English version of this page

Forside

Opplev 4,5 milliarder år med naturhistorie i våre nye utstillinger

Les mer og bestill billetter

Utstillinger

Velkommen til Norges største naturhistoriske museum. Utforsk Botanisk hage og utstillinger om zoologi, geologi og klima.

Lost & Found – Botanisk hage

Et fascinerende mylder av utvalgte gjenstander funnet i Botanisk hage over 40 år vises fram i fotoutstilling på Tøyen T-banestasjon

Les mer om fotoutstillingen

Omvisninger og arrangementer

4. des. 2022 12:0015:00
10. des. 2022 10:0015:00
11. des. 2022 12:0015:00

For skoler og barnehager

Vi tilbyr undervisning tilpasset skoleklasser på alle trinn. Vi har også egne formidlingsopplegg om årstider, vær, natur og miljøvern for barnehagebarn.

Se våre læringstilbud

Bilde av lekedinosaurer og andre gaveartikler i museumsbutikk

Museumsbutikken

Vi har spennende gaveideer til deg som er glad i natur. Velg blant modeller av dinosaurer og andre dyr, plakater, bøker, botaniske plansjer og mye mer. Besøk oss når du er på museet eller klikk deg inn i nettbutikken.

Les mer om museumsbutikken

Gå til nettbutikken

Samlinger

Det du kan se utstillingene er bare en liten del av samlingene på museet. I våre magasiner har vi rundt 6 millioner objekter som brukes av forskere over hele verden for å forstå mer av naturens mangfold.

Forskning

Bak kulissene på museet jobber det over 70 forskere som studerer biologisk og geologisk naturmangfold og prosessene som ligger bak den enorme diversiteten på jorda.

Fossil av primat på gul bakgrunn

Utforsk vårt kunnskapsunivers

Les mer om dinosaurer, dyr, planter, krystaller og andre historier fra samlingene våre.

Lær mer