Undervisningsopplegg for småtrinnet

Våre undervisningsopplegg dekker læreplanmål i naturfag, geologi og samfunnsfag inkludert overordnet mål om bærekraftig utvikling. Elevene får lære om planter og dyr, økologi, tilpasninger og evolusjon og om dinosaurer, stein og mineraler.

• Naturhelter

Vi vekker naturglede, respekt for naturen og miljøbevissthet ved at barna får oppleve ulike dyrs mangfold og egenart. Vi snakker også om hvordan vi kan bevare arter så de ikke blir utryddet.

• Skatter i stein

Bli kjent med stein og mineraler i krystallgrotten og mineralsalen. Vi ser på ulike former i stein, åpner en skattekiste, og tegner favorittkrystallene våre.

1.–2. trinn
  • Tett på dinosaurene

Hils på våre mest kjente dinosaurer og bli kjent med deres levevis gjennom lek og fysisk utfoldelse.

1.–2. trinn
  • Dinosaurer og rare dyr

I dette opplegget blir elevene kjent med noen av verdens mest kjente dinosaurer og andre utdødde dyr, gjennom utforsking av ekte fossiler og livaktige modeller.

3.–4. trinn
  • Å sanse stein

Vi utforsker hard og myk, tung og lett, gjennomsiktig, spiselig og selvlysende stein. I dette opplegget får barna håndtere og oppleve stein gjennom lek og sanser.

3.–4. trinn
  • Norske dyr

Opplev Norges dyreliv fra fjord til fjell, og hør om hvordan dyr kan overleve snø, kulde og mørke.

• Sommerferietilbud for Aktivitetsskolen

I sommer tilbyr vi undervisningsopplegg i Botanisk hage for Aktivitetsskolen i Oslo. Barna får utforske steiner, planter, småkryp og været. Opplegget er gratis.

AKS