Aktuelle saker fra Naturhistorisk museum - Side 21

Publisert 20. juli 2013 14:38

Musikk med skikkelig bass, tannlegeutstyr og en god porsjon tålmodighet er noe av det som trengs når et fossil skal pirkes frem fra sin steingrav på rekordtid.

Publisert 11. juni 2013 07:22

Til neste år er det 200 år siden det ble vedtatt å opprette Botanisk hage på Tøyen, som det unge Universitetet i Oslos første anlegg. Nå har vi en historisk mulighet til å trekke tråden fra dengang videre ved å etablere en unik vitenpark her øst i Oslo.

Publisert 1. juni 2013 05:00

Ny programvare utvikla ved Naturhistorisk museum i Oslo gjer det enklare for biologar å identifisera mitokondrielt DNA, ein viktig genetisk markør.

Publisert 27. mai 2013 05:00

Ein fugl som syng kompliserte songar, er vanlegvis ein tøffing eller ein storsjarmør eller begge delar. Men kvifor hussmetten syng som den gjer, er eit uløyst mysterium.

Publisert 21. mai 2013 08:00

I løpet av inneværende år starter arbeidet med å opparbeide Vikinghagen i Botanisk hage. Til helgen kan du få en forsmak.

Publisert 7. mai 2013 12:28

Vi har vært på tur! Sammen med Aubrey og Krzysztof fra forskningsgruppa besøkte jeg i helga noe så morsomt som en fossilfestival i Sør- England, på det som er den mest berømte kyststrekningen for de som jobber med marine reptiler.