Aktuelle saker fra Naturhistorisk museum - Side 17

Publisert 4. aug. 2014 08:54

Janusaurus lundi skiljer seg markant frå andre fiskeøgler frå Svalbard. Men dei har alle til felles at dei ikkje finst nokon andre stader i verda.

Publisert 29. juli 2014 09:08

Frå 1990-talet begynte vitskapsfolk å kalla opp nyoppdaga fossilar etter rockeidola sine. NHM viser no eit utstilling over fenomenet.

Publisert 22. juli 2014 11:14

Nesten alt synlig liv reproduserer med to kjønn. Allikevel finnes det i naturen en uendelighet av variasjon i hvordan de to kjønn praktiserer sitt seksualliv. Hva er forklaringen til dette mangfoldet? Ved Naturhistorisk museum prøver vi å forstå hvorfor noen fuglearter er seksuelt trofaste mot sin partner mens andre har hyppige sidesprang. Artenes kjønnsliv kan nemlig avdekkes i spermienes størrelsesvariasjon.

Publisert 4. juli 2014 16:42

Naturhistoriske museumssamlingar er rike på opplysningar om utbreiing av artar før og no, men gjev ikkje heile biletet. Bente Støa fyller ut hola.

Publisert 27. juni 2014 10:49

Avlet i fangenskap, født i frihet. Eksotiske sommerfugler er på rømmen fra Botanisk hage, men er neppe noen trussel mot norsk natur.

Publisert 27. juni 2014 05:00

Til no har den langt meir utbreidde parasitten Gyrodactylus thymalli vorte rekna som ein relativt harmlaus slektning av laksedreparen Gyrodactylus salaris. No viser det seg at dei er den same arten.

Publisert 26. juni 2014 10:29

NHM-forskere har bidratt til studie som viser at atlanterhavslaksens hjerte godt tåler vanntemperaturer på 20 grader, ja kanskje opptil 27 grader.

Publisert 25. juni 2014 14:51

I dag lanseres nettpresentasjonen over de norske storsommerfuglene. Presentasjonen er et samarbeidsprosjekt mellom Naturhistorisk museum og Artsdatabanken, og utgjør pilotprosjektet i Artsdatabankens nye storsatsning, Arter på nett.

Publisert 25. juni 2014 13:25

Ulike bergarter gir ulikt jordsmonn og ulikt jordsmonn gir ulike planter. På Skandinavisk rygg har geologer og botanikere gått sammen om å vise fram stein og planter som er typiske for norske fjell.

Publisert 11. juni 2014 10:05

No er dei seksten norske meteorittane samla mellom to permar. Norge er det fyrste landet i verda som får ei slik bok.