Disputas: M.Sc Mikkel Holger Strander Sinding

Mikkel Holger Strander Sinding ved Naturhistorisk museum og  Statens Naturhistoriske Museum, Københavns universitet vil forsvare sin avhandling. "Never Cry Wolf-The origin and genomic history of the indigenous Greenland dogs and wolves." for ph.d.-graden.

Bildet kan inneholde: person, panne, hår, skjegg, øre.

Tid og sted for prøveforelesning

Fredag 1.desember kl. 10:15 på Tøyen Hovedgård vil kandidaten holde prøveforelesning over emnet:

Methods of introgression analysis in the genomics era and its application to conservation biology: An overview of ancestry-based methods, demographic inference, and species concepts.

Bedømmelseskomité

Dr. Jennifer Leonard, Estación Biológica de Doñana CSIC, Spain, JLeonard@ebd.csic.es
Assistant professor Bridgett vonHoldt, Princeton University, USA, vonholdt@princeton.edu
Associate professor David Nogués Bravo, Natural History Museum of Denmark, dnogues@snm.ku.dk