Bøker

Disse bøkene skrevet av nåværende og tidligere ansatte ved NHM kan du få kjøpt i museumsbutikken.

Vil du lære å dyrke selv? I boka Så et frø får du vite hvor lett det er. Oversatt av Charlotte Sletten Bjorå og Hanne Lene Skjeklesæther ved NHM.

Høydepunkter fra samlingene ved Naturhistorisk museum. Utgitt av Paleontologisk venneforening, med bidrag fra Jørn H. Hurum, Rune Selbekk, Hans Arne Nakrem, Henrik Friis og Øyvind Hammer. Kr. 299,-

Passer for barn i alderen 5–11 år. Barnehagegrupper og skoleklasser får den gratis ved henvendelse i museumsbutikken i museets åpningstid. Pris for ordinært publikum kr. 39,-

Barnebok om et av verdens flotteste fossiler av en sjøskorpion, funnet på Ringerike for hundre år siden. Av Jørn Hurum og Torstein Helleve. Illustrert av Esther van Hulsen. Kr. 299,-

For første gang er ett lands meteoritter samlet mellom to permer. Av Rune Selbekk (NHM), Jon Larsen, Morten Bilet og Øyvind Thoresen. Kr. 399,-

Les mer om boka

Ny utgave av den etterspurte boken om Norges geologi. Redaktører er Inge Bryhni (NHM), Ivar B. Ramberg, Arvid Nøttvedt og Kristin Rangnes. Kr. 599,-.

Rare, pussige og snodige dinosaurer. Av Jørn Hurum og Torstein Helleve. Illustrert av Esther van Hulsen.

Boka er kommet i ny utgave høsten 2016.

Krydderplanter i Urtehagen i Botanisk hage. Av Liv Borgen. Kr. 50,-